Klientki ślubne stanowią bardzo dużą część codziennej pracy wizażystki. Ja osobiście uwielbiam śluby i związaną z nimi otoczkę. Śluby są piękne, a klientki w całej stylizacji wyglądają olśniewająco. Współpraca przy przygotowaniach do jednego z najważniejszych dni w życiu klientki daje ogromną satysfakcję i buduje bliską relację, co prowadzi do rekomendacji i dalszych zleceń.
Makijaże ślubne to świetna nisza, w której możesz się specjalizować, a także łatwa droga do uzyskania dużych dochodów. Jedna pozyskana na pakiet panna młoda daje Ci pracę na cały dzień i przyprowadza do Ciebie 4-5 nowych klientek. Dlatego warto odpowiednio się postarać, by mieć jak najwięcej klientek na pakiety ślubne.
Też chciałabyś mieć dużo klientek na pakiety ślubne? Koniecznie czytaj ten artykuł do końca.
Przede wszystkim musisz sobie uświadomić, że klientki ślubne oczekują jakości premium. Podczas ślubnych przygotowań, a także dużo wcześniej, chcą czuć się wyjątkowe i korzystać z usług na najwyższym poziomie. To nie tylko starannie wykonany makijaż, ale również dbałość o każdy szczegół Twojej usługi.
Aby przyciągać klientki, musisz mieć dobre portfolio ślubne. To wszystkie zdjęcia i filmiki, które prezentują Twoje klientki ślubne lub modelki. Jeśli nie masz jeszcze wielu klientek ślubnych, warto wykonywać makijaże na modelkach i zadbać o ich włosy oraz stylizację.
Portfolio to nie tylko zdjęcia makijaży, ale również emocje i zdjęcia zadowolonych panien młodych, które przekazują tę energię kolejnym potencjalnym klientkom. Oprócz dokładnych zdjęć makijaży musisz mieć również zdjęcia ukazujące szczęśliwą i pewną siebie pannę młodą.
Sama zobacz i pomyśl na podstawie poniższych zdjęć, która z tych wizażystek ma szanse na zlecenia ślubne. Zdecydowanie portfolio po lewej stronie będzie bardziej podobało się Pannom Młodym. I mimo, że druga opcja również wygląda profesjonalnie to nie widać w niej specjalizacji ślubnej oraz te obrazki są dalekie od tego czego szukają Panny Młode.
Druga bardzo istotna rzecz to przygotowanie ślubnej oferty oraz mądre ułożenie pakietów ślubnych. Oferta ślubna to nie tylko cennik, ale także zaprezentowanie Ciebie jako eksperta i profesjonalistki. Dzięki dobrze napisanej ofercie klientka nie będzie miała żadnych obiekcji i będziesz wizażystką pierwszego wyboru.
W Twojej ofercie powinny być zawarte pakiety ślubne wraz z cenami. Niestety często widzę, że pakiety są nieprzemyślane i mogą wręcz zniechęcać klientkę do zakupu.
Na przykład: Wizażystka wykonuje usługi z dojazdem do pojedynczej osoby lub do wielu osób. Koszt makijażu dla pojedynczej osoby to 250 zł, koszt pakietu (4 osoby w pakiecie i makijaż próbny) – 1500 zł.
A co tu jest nie tak? Koszt 4 makijaży i makijażu próbnego w pojedynczej opcji jest tańszy od pakietu. Czy ktokolwiek kupi w takim razie pakiet? Raczej nie.
Dlatego pakiety powinny być przemyślane i dobrze wykalkulowane. Przemyśl, czy chcesz, aby pakiety były w 100% premium i droższe od pojedynczych usług, ale wtedy ogranicz pojedyncze usługi. Pakiety mogą być też tańsze niż pojedyncze makijaże jako ukłon w stronę panny młodej, która znalazła Ci dodatkowe klientki.
Trzecim MUST-HAVE w pracy wizażysty ślubnego są wszelkiego rodzaju współprace z innymi w branży ślubnej. Współprace sprawiają, że docierasz do nowych osób zainteresowanych branżą ślubną. Jesteś więc bardziej widoczna i masz szansę na nowe klientki.
Współprace mogą przybierać różne formy i to od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Mogą to być wspólne livy na IG, wspólna oferta lub organizacja stylizowanej sesji zdjęciowej. Pamiętaj tylko, aby odpowiednio wybrać osoby, z którymi będziesz współpracować. Musisz czuć z nimi dobry vibe, by razem tworzyć fajne rzeczy.
Daj znać w komentarzu, czy masz te wszystkie 3 MUST-HAVE dla wizażysty ślubnego wdrożone do swojego biznesu lub nad czym będziesz pracować najbardziej!