Jestem po kursie makijażu. Co robić dalej?

Skończyłaś właśnie swój pierwszy kurs makijażu. Nauczyłaś się wielu przydatnych technik i chcesz rozpocząć karierę wizażystki. Dziś opowiem Ci co robić po kursie by nie wypaść z rytmu i nie zaprzepaścić tego co udało Ci się do tej pory osiągnąć. Powiem Ci co ja bym zrobiła gdybym teraz rozpoczynała pracę wizażystki. 

Zrób plan.

Dobrze jest działać strategicznie, a nie na oślep. Zastanów się: 

  • Jak będziesz pozyskiwać klientki? Działania online, offline, media społecznościowe, targi ślubne, współpraca z innymi z branży. 
  • Na jakich platformach społecznościowych będziesz dostępna. Na początek wybierz 1-2 i konsekwentnie je prowadź. 
  • Jak będzie wyglądał Twój biznes. Branża, w której działamy jest branżą wizualną. Tu potrzeba pięknego “opakowania” twoich usług. Zastanów się jak chcesz być postrzegana, jakie kolory marki musisz wybrać, jakie logo chciałabyś mieć itp. 

Zrób plan przynajmniej na najbliższe pół roku.

Zacznij malować od razu.

Nie jutro, nie za tydzień, nie w wolnej chwili. Zacznij malować chętne osoby od razu po kursie. Jeśli chcesz zmienić swoje życie, przebranżowić się, zdobyć nowy zawód musisz poświęcić na to czas i malowanie chętnych modelek powinno stać się Twoim priorytetem. Pamiętaj, że w tej pracy nie masz nad sobą szefa, który będzie mówić Ci co masz robić i który wdroży Cię w zadania. Ty sama musisz znaleźć w sobie motywację do osiągnięcia swojego celu. 

Twórz content.

Do prowadzenia działań marketingowych potrzebujesz TREŚCI. Treści mogą być:

  • Edukacyjne. Zastanów się o czym możesz pisać/nagrywać, co może być interesujące dla Twoich klientek. Kobiety uwielbiają porady o codziennym makijażu, kosmetykach i tipach profesjonalnych wizażystek. 
  • Zwiększające Twoją pozycję eksperta. Tutaj znajdą się wszystkie treści związane z Twoją pracą: metamorfozy przed i po, zdjęcia/filmy Twoich prac, zdjęcia backstage’owe jak malujesz i pracujesz, opinie klientek
  • Rozrywkowe. Luźne treści w mediach społecznościowych to mogą być quizy, pytania do społeczności, ankiety, śmieszne memy to wszystko co wywoła uśmiech, a przy okazji zdobędziesz informację jakie treści są ciekawe dla Twoich odbiorców. 
  • Sprzedażowe. Tu znajdzie się Twoja oferta, cennik i wszelkie informację o dostępnych terminach. Pamiętaj by w szczególności w mediach społecznościowych nie nadużywać bezpośredniej sprzedaży. 

Wykorzystaj każdy makijaż do stworzenia jak największej ilości treści. 

Jeden makijaż możesz wykorzystać na wiele sposobów w swoich social mediach. Koniecznie zrób: 

  • metamorfozę przed i po w formie zdjęć, 
  • metamorfozę przed i po w formie filmiku, 
  • filmik step by step w jak robisz makijaż, 
  • filmik z malowania ust z pokazaniem pomadki, 
  • filmik poklatkowy z całego czasu wykonania makijażu, 
  • selfie z modelką jak malujesz, 
  • filmik po makijażu w całej stylizacji, 
  • lista kosmetyków, która użyłaś do tego makijażu, 
  • screen z opinią modelki po makijażu. 
  • zdjęcia bakcstagowe jak malujesz (ze statywu lub poproś kogoś o pomoc)

Dzięki temu na twoich social mediach nie bedzie pustych dziur czasowych wtedy kiedy nie malujesz i nie będziesz musiała ciągle myśleć co dziś wstawić. Rób tak z każdą modelką lub klientką (jeśli tylko na to pozwoli). 

Zrób szum wokół siebie. 

Nic lepiej nie zadziała jak trochę rozgłosu wokół siebie i swojego biznesu, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz. Możesz to zrobić na różne sposoby. Najprostszym z nich jest wykorzystanie społeczności, w której żyjesz. Jeśli pracujesz w biurze rozdaj wizytówki swoim współpracowniczkom i poproś by przekazały je swoim znajomym. To samo zrób w Internecie. Wyślij wiadomość do znajomych z Twojej okolicy by udostępnili Twoją stronę lub profil w SM na swoich tablicach. To da Ci dotarcie do kolejnych osób. Tak samo dbaj by modelki, które malujesz oznaczały Cię na zdjęciach, dzięki czemu dotrzesz również do ich znajomych. 

Jeśli masz gdzie, możesz pomyśleć również o drzwiach otwartych. Tutaj świetnie sprawdzi się zorganizowanie pokazu makijażu codziennego dla kobiet. Możesz wtedy rozdać wizytówki lub ulotki. Dobrym pomysłem jest też stworzenie ulotki lojalnościowej (osoba dostaje spory rabat gdy przyprowadzi na kurs swoją koleżankę).

Działaj legalnie! 

Wiele wizażystek wciąż działa na czarno. Niestety blokuje to wiele osób przed pełnym reklamowaniem się w Internecie i działaniem na pełnych obrotach. Jeśli coś robisz rób to porządnie. Teraz masz możliwość prowadzić w pełni legalnie działalność nierejestrowaną co jest najprostsze na początek. Pamiętaj również o kwestiach prawnych i związanych z higieną pracy. 

Inwestuj, nie wydawaj! 

Na początku oczywiście potrzebujesz pieniędzy by rozpocząć działania wizażystki. Zrób jednak plan na co będziesz wydawać poszczególne kwoty. Skup się na zakupach, które przyniosą Ci kolejne klientki, zamiast na takich, które nie mają na to realnego wpływu. Jeśli masz już swój kufer „basic” i masz na czym malować nie kupuj kolejnej palety, tylko dlatego że polecają ją influencerki lub wyszła nowość i koniecznie musisz to mieć. Zamiast tego zbieraj na nowy telefon, kup aplikację do obróbki zdjęć lub tworzenia grafik, kurs online, konsultacje z osobą, która jest kilka kroków przed tobą, czy nową lampę. Czasami chcemy mieć najnowsze kosmetyki i bardzo dużą ich liczbę, ale zakupy nie przekładają się na nowe klientki. Nie są więc inwestycją, a zwykłą konsumpcją.



Jedna odpowiedź

  1. Witaj. Jestem fryzjerem z zawodu chce się właśnie rozwijać w branży ślubnej , ale trafiłam przez przypadek do Ciebie. Wszystkie te informacji są bardzo przydatne i ciekawe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O Mnie

Ola Głuch

Jestem założycielką Hello Beauty Makeup Room & Academy, gdzie zajmuję się szkoleniem początkujących wizażystów. Przeszkoliłam już ponad 400 kursantek i kursantów. Część z nich z powodzeniem prowadzi swoje własne makijażowe biznesy. Moją misją jest, oprócz nauki technik makijażu, przekazywanie wiedzy z zakresu #makeupmarketingu tak, by moi kursanci mogli robić to, co naprawdę kochają!

Od ponad 8 lat, nieprzerwanie współpracuję też z klientkami indywidualnymi, podczas sesji zdjęciowych i kampanii reklamowych.

Najnowsze